Direktlänk till inlägg 16 april 2014

Prestationsångesten som smyger sig på..

Av Jennifer - 16 april 2014 05:19

Jag har väl egentligen aldrig tänkt på det som prestationsångest förens de senaste månaderna.
Har väl sett mitt sug efter kunskap som helt normalt och tänkte att alla vill väl alltid lära sig mer, lära sig något nytt och kunna "allt"?
Förstår givetvis att man inte kan kunna ALLT, men får man möjligheten att lära sig så varför inte ta chansen?

Hela min prestationsångest började nog i samband med mina utbildningar. Satt som en liten svamp och sög åt mig all kunskap jag kunde, och ställde säkert tusentals frågor.
Någonstans så kändes det faktiskt helt normalt eftersom att hund är
Mitt liv och stora intresse.
Men någonstans på vägen började det dyka upp lite överallt.
Framför allt på jobbet...
Slet mig själ i stycken pch håller fortfarande på och tjatar om mer kunskap.
För ca tre månader sen sa min kropp stopp. Ingen sömn, ingen ro, massa press från både mig själv och andra fick mig att krascha. Utslagen växte fram och kroppen la av.
Sjukskrev mig en vecka och var uppe på benen igen... Eller?
Nu sitter jag på bussen på väg till jobbet, för att jag frivilligt sa att jag kunde börja tidigt för att lära mig tredje och sista tappmaskinen...
Än så länge är kroppen med mig , och huvudet är helt okej.
Jag ber om ursäkt för att jag inte hört av mig till alla er som undrat, till er som känt er bortglömda och undanskuffade. Jag behövde väl inse hur långt jag kunde sjunka innan jag kunde ta mig uppåt igen.
Och jag ber om ursäkt igen, ifall jag någon dag inte är kontaktbar eller "försvinner" ibland.
Jag har inte glömt bort någon men behöver ibland sätta mig ner och andas. Det behöver alla.

Men jag längtar så efter fyra veckors väl förtjänt semester.
Men först, maj månad och massor av roliga aktiviteter!

Utställningar, hundens dag, plugg och självklart årets amstaff special som blir en husvagns semester med Paula !

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennifer - 2 januari 2020 23:59

Montern är byggd och alla bitar är på plats! Nu hoppas vi att bemanningen och allt annat flyter på fint under helgen också. Jag och Taxen finns till förfogande mellan 9-14 imorgon! Hoppas vi ses på mässan! :D ...

Av Jennifer - 29 december 2019 22:34


Bloggen har ju som sagt varit vilande ett väldigt bra tag. Ändå har jag besökare. Speciellt nu! Vilka är ni egentligen? Synd att man inte kan se vem som läser ! Även synd att bloggen inte är kompatibel med emojis och vissa tecken . Istället blir ...

Av Jennifer - 28 december 2019 22:22

Igår startade vi i fortsättningsklass! Startade helt kravlöst då jag inte ens kollat igenom skyltarna... eller tränat ! Hade mest förhoppningar om att de skulle stanna kvar på banan.typ...? Vi skulle banvandra vid 16.30 men började säkert inte före...

Av Jennifer - 26 december 2019 12:39


Helt sjukt att det gått tre år sedan jag uppdaterade den här bloggen.Helt sjukt att jag dessutom valt att ha kvar länken här på min insta. Helt öppen för alla att se. För allt att rota i mitt gamla och faktiskt privata liv.Dock tror jag inte många ti...

Av Jennifer - 4 januari 2016 23:44

Jepp, ni läste rätt. Tycker ben är ganska tråkigt att träna. Men igår var de ju rätt kul men nya övningar och så där. Nackdelen är ju träningsvärken idag. Övervägde helt ärligt att gå troslös idag, då mina underkläder ligger längst ner i garderoben...

Ovido - Quiz & Flashcards