Alla inlägg under november 2015

Av Jennifer - 8 november 2015 21:00

Nä den hinns faktiskt inte med i alla virriga varv. Dagarna består av jobb, träning och hundar. Dygnets timmar räcker inte till som jag vill.

Just därför är lediga helger så sköna, man hinner allt och lite till.

Dagen började med solsken och en fantastik promenad med hundarna, och för en liten stund sedan fick jag veta att en vän somnat in.
En människa som funnits med i mitt/vårt liv så länge jag kan minnas.
Skulle nog kalla honom en av pappas bästa vänner. Och en av mina inspirationskällor inom hunderiet.
Har tänkt sen dag ett att både han och pappa skulle finnas på altanen på klubben när jag och taxen debuterar i lydnad. Att visa båda gubbskrällena att vi faktiskt kan vi också!
(Ta det med en nypa salt, han var alltid ironisk å retade gallfeber på många. )

Men som någon annan skrev "han kommer alltid sitta där på verandan" . Det hoppas jag att han gör även den dagen det är dags för mig och taxen att prova på lydnaden!

Minns så väl när han propsade på att jag skulle lära Ludde att spåra..
Och hur mycket vi skrattade åt honom när han spritt ut korv I halva skogen å Ludde bara ville sitta hos pappa , där resten av korven fanns..


Vila I frid Tomas! Du har lämnat ett avtryck hos de flesta du mött. Men hos mig- ett tassavtryck! ??

Ovido - Quiz & Flashcards