Direktlänk till inlägg 26 maj 2013

Vilken helg!

Av Jennifer - 26 maj 2013 11:33

I fredags var det dags för examen och certifiering.. Dagen började med ett teoretisktprov. Det kändes både bra och dåligt, men hoppas på att bli godkänd där! Teoriprov är största boven i min plugg värld.
Kändes lite lättare när det var gjort i alla fall. Nu går jag på helspänn och väntar på att få ett resultat.
Det praktiska , ja det kändes både bra och dåligt. Hade lite svåra hundar som gjorde att jag fick improvisera då mina övningar inte gick som jag hoppades. Deltagarna verkade vara nöjda trots allt. Och lika så Tina och Emelie eftersom att jag blev godkänd där! Kändes jävligt bra! Får en bättre utvärdering av det i veckan också. Mailen är hårt övervakad om man säger så!
Och ett litet plus i kanten till mig själv som INTE sa att jag var nervös! Starkt jobbat, och ett steg till i rätt riktning!

Det var en lång dag, och väl hemma på kvällen runt sju tiden stensonnade jag och var bara vaken en liten stund när Sonny kom förbi efter jobbet och hälsade på. Sen somnade jag om och sov till halv nio på lördags morgonen.
Sov nog lite för mycket då jag vaknade med migränen från hell.

Men det var snabbt på med kläderna för att bege sig till marknaden och hämta hundförarbältet ,som förhoppningsvis ska underlätta promenader för mig och taxen. Väl framme hos Oili ( hon som driver ViRuBa) blev taxen påklädd med både trosor och wgvsele. Wgvselen fick tydligen sitta kvar för prov då matte är lite snål för att köpa något som kanske inte funkar. Men snällaste Oili sa att jag fick lämna tillbaka den om det var så! Och så blev det självklart lite tuggisar till tax!
Sen dumpade jag taxen hos min bror och drog vidare till Alingsås för lite shoppingsällskap. Men det slutade med att jag också handlade.
3 par skor
3 par shorts
1bikini överdel
1 bandu bh
Fyndaren var i farten!
Efter Alingsås blev det hem och vila, och ännu mer värltabletter. Stängde in mig i sovrummet, där det var svalt och mörkt. Blev dock inte så mycket vila då jag skulle vidare till Göteborg med härligaste och underbaraste tjejerna från "plugget" och äta på Jensens .
Det är verkligen ett helt underbart gäng som jag kommer sakna!
Hade en helt fantastiskt roligt och trevlig kväll som avslutades med lite film tittande @ my place!

Och nu på morgonen har vi varit på morgon promenad , jag och tax . För att prova på wgvselen såklart.
+ den är bra för hundar som kastar sig i kopplet
+ den är ergonomisk
- finns ingen mirakel effekt som folk påstår
- hunden kan fortfarande dra

Det var allt för den här gången! Dagen består av vila, lite städande å matlagning, för att ladda upp för en ny arbetsvecka!

Ciao Bella!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennifer - 2 januari 2020 23:59

Montern är byggd och alla bitar är på plats! Nu hoppas vi att bemanningen och allt annat flyter på fint under helgen också. Jag och Taxen finns till förfogande mellan 9-14 imorgon! Hoppas vi ses på mässan! :D ...

Av Jennifer - 29 december 2019 22:34


Bloggen har ju som sagt varit vilande ett väldigt bra tag. Ändå har jag besökare. Speciellt nu! Vilka är ni egentligen? Synd att man inte kan se vem som läser ! Även synd att bloggen inte är kompatibel med emojis och vissa tecken . Istället blir ...

Av Jennifer - 28 december 2019 22:22

Igår startade vi i fortsättningsklass! Startade helt kravlöst då jag inte ens kollat igenom skyltarna... eller tränat ! Hade mest förhoppningar om att de skulle stanna kvar på banan.typ...? Vi skulle banvandra vid 16.30 men började säkert inte före...

Av Jennifer - 26 december 2019 12:39


Helt sjukt att det gått tre år sedan jag uppdaterade den här bloggen.Helt sjukt att jag dessutom valt att ha kvar länken här på min insta. Helt öppen för alla att se. För allt att rota i mitt gamla och faktiskt privata liv.Dock tror jag inte många ti...

Av Jennifer - 4 januari 2016 23:44

Jepp, ni läste rätt. Tycker ben är ganska tråkigt att träna. Men igår var de ju rätt kul men nya övningar och så där. Nackdelen är ju träningsvärken idag. Övervägde helt ärligt att gå troslös idag, då mina underkläder ligger längst ner i garderoben...

Ovido - Quiz & Flashcards